Tuesday, December 30, 2008

Faktor Masalah Wanita

Tuala jenama biasa yang kita gunakan jika dilihat dari segi mutu untuk kesihatan kita amatlah mendukacitakan, kerana tuala biasa tu akan menyebabkan penyakit kanser kepada kita..

Tahukah anda apakah masalah yang selalu dihadapi oleh wanita hari ini? Kanser rahim, fibroid, masalah menghasilkan zuriat, senggugut, sakit pinggang, keputihan/kekuningan, putaran haid tidak sempurna, bau ketika haid, lenguh badan ketika haid, perubahan emosi tidak menentu ketika haid , gatal-gatal / berair ketika haid, tidak datang bulan kencing tidak lawas, darah beku dalam rahim jangkitan kuman di faraj / pundi kencing, susah mengandung, jangkitan usus besar & bahagian bawah uterus dan banyak lagi

Tahukah anda apakah antara faktor yang menyebabkan masalah di atas? Penggunaan pad. Terkejut??? Itulah juga reaksi pertama saya. Bagaimana ianya boleh terjadi? Biar saya terangkan… Sebelum ini saya pun tidak mengetahui akan keburukan menggunakan pad biasa yang diperbuat dari kapas tiruan. Kapas tiruan ini diperbuat dari PULPA iaitu serbuk kayu yang dulu biasa digunakan untuk menyimpan ketulan ais. Serbuk kayu ini tadi direndam dengan bahan peluntur untuk menghilangkan warna coklat dan menjadikannya kepada warna putih bersih! Ia telah disahkan oleh Utusan pengguna keluaran Julai pada tahun 2002 (sila klik link Utusan). Utusan Pengguna menyarankan kita BERTUKAR KEPADA PAD YANG DIPERBUAT DARIPADA KAPAS TULIN yang tiada kesan sampingan!

Penggunaan panty tanpa menggunakan pantyliner. Sebagai wanita adakalanya kita memang mudah dikelirukan oleh keadaan fizikal yang elok. Kita tidak pernah merasa ragu-ragu untuk terus memakai panty yang kelihatan elok terlipat. Pernahkah kita terfikir tentang debu-debu yang terlekat pada panty tersebut semasa kita menjemurnya? Dan juga kesan sabun yang masih wujud (walaupun sedikit) pada panty tersebut. Berfikirlah 2X sebelum terus memakainya kerana ianya mungkin akan memudaratkan anda. Jadi? amalkanlah penggunaan pantyliner.

Jika anda mengasihi wanita bantu sebarkan maklumat ini agar kes kanser & fibroid atau penyakit wanita dan masalah utk menghasilkan zuriat menunjukkan penurunan yang drastik…

PENYELESAIANNYA???
Ikutilah saranan Utusan Pengguna…gunakanlah pad/pantyliner yang diperbuat dari kapas tulen yang tiada kesan sampingan. Dan kita sememangnya mempunyai pilihan untuk menukar kepada pad yang diperbuat daripada 100% KAPAS TULIN atau masih lagi menggunakan produk yang diketahui boleh membahayakan kesihatan!

No comments:

Post a Comment